Jak wygląda inwentaryzacja w sklepie internetowym

Niezależnie od rodzaju sklepu, każdy z nich do końca roku jest zobowiązany do przeprowadzenia remanentu, który nazywany jest także spisem z natury lub inwentaryzacją. Istota remanentu polega na policzeniu oraz wypisaniu ilości towaru, którego na dzień 31 grudnia sklepowi nie udało się sprzedać i wciąż znajduje on się na stanie sklepu. Wedle przepisów nie ma możliwości rozpoczęcia sprzedaży w 2016 roku, gdy nie sporządzi się remanentu za rok 2015. Poniżej znajdziesz krótki opis i poradnik, dotyczący tego jak przeprowadzić inwentaryzację w sklepie internetowym.
Jeżeli chodzi o samo liczenie towaru to koniecznie w remanencie powinniśmy uwzględnić:

  • Materiały podstawowe oraz pomocnicze – innymi słowy materiały, które w trakcie produkcji stają się najważniejszym elementem głównego wyrobu – na przykład ręcznie robiony wisiorek, który dołącza się do łańcuszka i sprzedaje je razem jako naszyjnik. Oprócz tego mamy materiały pomocnicze, które cechują się tym, że są ściśle związane z towarem, doskonałym przykładem są tutaj opakowania wysyłkowe wielokrotnego użytku, takie jak palety i transportery, czy butelki, pudełeczka, słoiki, papierowe torebki lub opakowania. W toku produkcji materiał pomocniczy oddaje swoje właściwości i jest zużywany w całości.
  • Wyroby gotowe – czyli po prostu wyroby własnej produkcji, a także wykonane usługi, typu płatne doradztwo klientom w wyborze towaru.
  • Towary handlowe – czyli towary, które nie poddaje się dalsze obróbce – takie jak pierścionki, koszulki, gotowe kubki z nadrukami i tym podobne.
  • Półfabrykaty i produkcja niezakończona — są to gotowe wyroby, których produkcja jeszcze trwa, na przykład nieskończone jeszcze rękodzielnicze wisiorki. Jeśli chodzi o półfabrykaty to z nich jeszcze nie powstały gotowe produkty własne. Wliczają się w to także usługi, których wykonania jeszcze nie ukończono.
  • Braki – to nieodpowiadające wymaganiom technicznym wyrobi własnej produkcji, które są już całkowicie wykończone lub też doprowadzone do określonej fazy produkcji. Za braki uznaje się także towary handlowe, które poprzez uszkodzenie czy w czasie transportu lub magazynowania straciły częściowo swoją pierwotną wartość.
  • Odpady – są to materiału, które w wyniku procesów technologicznych lub na skutek zniszczenia czy też uszkodzenia straciły całkowicie swoją pierwotną wartość użytkową i nadają się jedynie do wyrzucenia.

Organizując inwentaryzację zadbaj oto, aby mieć ze sobą kogoś do pomocy, ponieważ wedle przepisów inwentaryzacja musi być podpisana przez minimum dwie osoby.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.